Category: Books
Pages: 160
ISBN: 978-1-898998-75-4
Year: 2003

Hits: 429

Summary: With ‘Bad Girl: The Photographic Art of Luis Durante’, the Erotic Print Society celebrates one of the most exciting new photographic talents to emerge from Spain since Franco’s death in 1975. Luis Durante creates ‘pornographic art’ – perhaps the purest form of erotica. Idoia, Luis Durante’s muse and the ‘Bad Girl’ of the title, is the inspiration for an entire range of beautiful images that both astonish, shock and delight: some lyrical, some taxing, many with a highly ‘explicit’ content. Durante’s and Idoia’s more extreme visions of the female body and its functions are made flesh: among other ‘acts’, Idoia takes two objects and introduces them to her vagina and her anus; she urinates prettily in a field of scarlet poppies, cruelly mistreats her prominent labia, or fists herself mercilessly in both orifices. This exploration of the senses – and the sensual – to the very limits of decency is an artistic conspiracy between photographer and model. Durante’s technique is astounding, even magical; his colour photography has the rich palette of a baroque old master.

Samenvatting: Met ‘Bad Girl : The Photographic Art of Luis Durante’ viert de Erotic Print Society één van de meest opwindende en talentvolle nieuwe fotografen uit Spanje sinds de dood van Franco in 1975. Luis Durante schept ‘pornografische kunst’, misschien de meest pure vorm van erotiek. Idoia, Luis Durante’s muze en de ‘stoute meid’ die de titel meegeeft aan dit boek, levert de inspiratie voor een reeks afbeeldingen die tegelijkertijd verbazen, schokken en lust oproepen; soms lyrisch, soms aanstootgevend, vele hoogst expliciet. Durante’s en Idoia’s extreme opvattingen over het vrouwelijke lichaam en bijbehorende functies komen tot leven: bij de ‘handelingen’ zien we bijvoorbeeld hoe Idioa voorwerpen inbrengt in vagina en anus, hoe zij urineert in een bed van dieprode klaprozen, wreed met haar prominente schaamlippen speelt of genadeloos vuisten ontvangt in haar beide openingen. Deze verkenning van de zintuigen – en het zinnelijke – raakt de grenzen van het fatsoen en vormt een artistieke samenzwering tussen fotograaf en model. Durante’s techniek is verbazingwekkend, magisch zelfs. Zijn kleurenfotografie toont het rijke palet van een meester uit de periode van de Barok.